tisdag 20 december 2011

Födelsedagstårta



Inget kalas utan tårta!
Den är ju höjdpunkten på hela ståhejet. Även om tårta är fantastiskt gott att smaska på så är det minst lika roligt att planera ihop och baka en sådan tycker jag!
Ibland hittar jag på egna varianter, men denna gången behövde jag lite inspiration så jag kollade runt på olika sidor. Till slut hamnade jag på Arlas hemsida där jag hittade denna fantastiska skapelse. Gräddig vaniljkräm, jordgubbssylt med citron, choklad och mandel... Med grädde och marsipan ovanpå alltihop. Det kallar jag tårta!
Man kan ju alldeles säkert kavla sin egen marsipan, men oftast är det helt ok att göra det enkelt för sig så därför köpte jag mig ett färdigt marsipanlock istället. I rosa såklart.

Detta är för övrigt tårtan som Victoria och Daniel åt på sitt bröllop förra sommaren. Även om jag inte är någon kungahusfanatiker, så tyckte jag ändå att det var ganska roligt.

Här hittar du receptet på min goda födelsedagstårta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar