torsdag 31 maj 2012

Nya kokböcker



Jag har fullständigt dille på kokböcker, och då speciellt bakböcker såklart. Jag kan sitta i timmar och bläddra, titta på bilder och läsa recept. Ibland finns det inget bättre vardagsnöje.
I veckan damp mina senaste tillskott ner i brevlådan; Nigellas kök och Söta saker.
Nigella är en av mina absoluta favoritkockar, hon känns så opretentiös och i allt hon gör finns en sorts må bra-känsla. Inte bara munvattnande maträtter ryms i denna bok utan även en hel hoper lockande efterrätter (citronmarängröra, grasshopper pie och djävulstårta bl. a...) Jag vill sätta fingrarna i dem med en gång!
Söta saker blev snabbt en av mina favoritbakbloggar så jag gissade att jag skulle älska hennes bok. Vilket jag redan gör. Den är helt underbart vacker, färgglad och inspirerande. Jag hoppas på regn hela semestern så jag kan stanna inne i köket och pyssla och bjuda alla jag känner på kaffekalas dagarna i ända.
Fast just ikväll är jag nöjd med att bara sitta och bläddra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar