torsdag 25 augusti 2011

Jordgubbsmuffins med chokladfluff



Yum. Jag säger bara det.
Jag plockade fram några av mina jordgubbsmuffins som jag bakade tidigare i somras och rörde ihop en helt underbar frosting på grädde och mörk choklad som jag toppade dem med. Den blev verkligen fantastiskt god, man kan nästan skippa att ha den som frosting och bara äta den som den är... Som chokladmousse.
Vilken choklad som helst funkar ju, men denna gången köpte jag Marabou premium 70% cocoa lemon.
En ny favorit i chokladfrostingkategorin, helt klart!
Saftiga muffins med fluffig chokladgrädde; bättre torsdagsfika kunde vi nog inte hitta!


100 g mörk choklad
3 dl vispgrädde

Bryt chokladen i bitar och lägg i en bunke.
Värm upp grädden i en kastrull, men låt den inte koka. Häll den varma grädden över chokladen och rör om tills den smält. Ställ in i kylen i ungefär 6 timmar (jag brukar göra detta kvällen innan jag ska använda den), ta sedan fram den och vispa nån minut med elvisp tills chokladgrädden är tjock och fluffig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar