onsdag 8 juni 2011

Jordgubbsmuffins

En rastlös varm kväll, Veronica Maggio på radion, sommar och jordgubbar i frysen.
Japp! Muffinsbak blev det minsann! Kan ju vara bra att ha några på lager i frysen tänkte jag, och så har jag ju några frosting-recept jag inte provat ännu som skulle vara smarrigt med jordgubbsmuffins!
Mmm, det doftar underbart i köket nu när jag sitter här och skriver..



Ca 20, ganska små

3 ägg
2 ½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
100 g smält smör
1 dl mjölk
3 ½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
250 g jordgubbar

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och socker riktigt vitt och pösigt.
Blanda i det smälta smöret och de torra ingredienserna, och blanda sedan i mjölken.
Tärna jordgubbarna i lagom stora bitar och blanda ner dem i smeten.
Fördela smeten i formar, grädda i mitten av ugnen ca 15 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar