fredag 17 maj 2013

Temafredagar

 
 
 
 
Ibland känns det som att tiden inte räcker till för att baka ihop alla godsaker som jag är nyfiken på, vispa i skålar och knåda deg och fylla muffinsformar... Men jag hinner ändå läsa mycket bakbloggar och gör mentala anteckningar på allt jag vill prova. Det finns en hel värld av sötsaker och inspirerande bagare därute och av dem vill jag dela med mig till er!
Jag älskar ett tema och jag älskar fredagar; alltså tycker jag vi kör temafredagar här på Sockerdröm!

Träden spricker av grönska, vindarna är mestadels varma och kvällarna är så ljusa så hjärtat värker... Det är äntligen äntligen vår!




Vilket betyder att man kan fika på sötsyrliga krusbärsmuffins på balkongen.

Rabarber (rabarber!) såg jag på ica sist, vilket betyder att nu kan vi baka rabarberpaj igen! Med kokostäcke och hemmagjord vaniljkräm :)

Inte glass på riktigt men vårigt pastelliga och ljuvliga glassrån med marshmallowfyllning. Hur söta som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar