måndag 20 juni 2011

Banankaka

Blev ett litet banantema här igår.
Var i affären för att köpa bananer till min banankaka som jag tänkte ta med mig idag till min fina kompis. Så gick jag förbi chokladhyllan och såg att Marabou hade kommit ut med en ny limited edition; banan och kokos. Så klart att jag måste smaka den!
Nu är jag faktiskt inte så förtjust i kokos, så det blir nog inte att jag köper hem den igen. Men jag vill ju gärna smaka allt nytt!
Hmm..Jag ger den tre toast :)



Banankakan däremot, som var lite annorlunda än den jag brukar göra, får full pott!
Lite valnötter i smeten hade nog gjort den helt perfekt!

270 g ljust råsocker
2 ägg
2 mogna bananer, mosade
280 g mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk kanel
1 tsk ingefära
150 g smält smör

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och socker pösigt. Vispa ner den mosade bananen. Rör i de torra ingredienserna varvat med smöret. Häll smeten i en smord form och grädda i ca en timme.
Låt svalna lite i formen innan du stjälper upp den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar