torsdag 24 mars 2011

Snabba bullar

Igår hade jag bara en liten portion lasagne över till middag, som jag visste att jag inte skulle bli mätt på. Så då gjorde jag dessa små bullar på ett litet kick som tillbehör! Tillsammans med lite sallad blev det riktigt gott får jag säga!
Hade basilika i dem denna gången, men de är lika goda naturella eller med en riven morot i som frukostbullar.

12 st

4 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1 msk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk basilika
2 msk sirap
3 dl filmjölk eller mjölk

1 ägg, flingsalt

Blanda alla torra ingredienser. Rör ner sirap och filmjölk (eller mjölk), och arbeta samman till en deg. Forma 12 bullar och lägg dem på en plåt. Pensla med ett uppvispat ägg och strö över lite flingsalt. (Gör man frukostbullar kan det vara gott att strö över vallmofrön.)
Grädda bullarna i 200 grader mitt i ugnen, 10-15 min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar