fredag 5 juli 2013

Sexta-feira!




Nästa vecka är det fullt med födelsedagar i kalendern och det minsta man kan begära som födelsedagsbarn är väl i alla fall en riktigt smarrig tårta?
Är man lite trixig är en hembakad tårta alltid extra trevligt- den behöver inte vara så himla snygg, det är fint med hemmapysslat och nån skavank här och där tycker jag. Kärleken bakom är så himla mycket mer värt!

Vad har ni för favorittårtor därhemma?
För egen del är min mosters jordgubbstårta bland det godaste jag vet på sommaren, den smakar barndom och nostalgi och är alldeles ljuvlig.


Fem fabulösa och fina tårtor för alla tillfällen i sommar!

Hallon, maräng och grädde-enkelt men åh så gott. (På bild längst upp)

Noblesse, en bortglömd godsak i mitt hushåll. Toppen till tårta tillsammans med jordgubbar!

Chokladtårta med chokladmousse och dulce de leche marängsmörkräm. Låter och ser ut som en dröm.

Känner man sig lite barnslig (allt som oftast) kanske en pannkakstårta är helt perfekt!

Och är man en chokladnarkoman som jag så är detta den ultimata födelsedagstårtan!


1 kommentar:

  1. Så gulligt av dig, vad glad jag blir! kram moster

    SvaraRadera