måndag 11 februari 2013

Chocolate chip cookies med nonstop





Efter en oplanerad bloggpaus är jag äntligen tillbaka... Har ni saknat mig?
Jag tog en paus från verkligheten och tappade baklusten ett tag, men förra veckan blev jag helt toksugen på ett kakbak igen! Här kommer mina godbitar :)


Ca 20 stycken

150 g smält smör
125 g farinsocker
100 g strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 äggula
300 g vetemjöl
½ tsk bikarbonat
Nonstop

Ugn: 175 grader

Blanda farin, strösocker och vanilj i en bunke, rör i det smälta smöret. Vispa i ägg och äggula tills du får en ljus krämig smet. Rör i mjöl och bikarbonat och vänd sedan ner nonstop efter behag.
Klicka ut smeten på en bakpappersklädd plåt med ganska mycket mellanrum; de flyter ut ordentligt.
Grädda mitt i ugnen 15-20 minuter tills de fått fin färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar